Sunday, February 6, 2011

CHELSEA VS LIVERPOOL


sungguh mendebarkan pertemuan klasik ini apabila 2 kelab terhebat yang beraksi dalam EPL bertarung untuk memperlihatkan kelab siapa yang lebih hebat..



pertemuan antara CHELSEA VS LIVERPOOL ini akan berlangsung pada 6 feb 2011 jam1155 pm. saksikan la ia dimana anda nak tengok.. xkisah la nak tgk kat kedai mamak ke, kat rumah kwan ke,kat rumah sediri kew.. tp yang penting korang msti kne tgk perlawanan ini.. ana target THE BLUE THE WIN!!!!! 3-0... harap2 ayam tambatan baru yang dibeli chelsea iaitu FERNANDOR TORRES dpt menyumbang gol dalm perlawanan ini... ana harap2 sekurang-kurang ny 1 GOL!!!! mesti torres sumbat ny... liverpool msti tkot la bertemu chelsea..hihihihihi..tp ana kne respek gk steven gerrard 2...
yang mempunyai banyak pengalaman.. tp ana xkisah yang pntg chelsea msti kne mnang gk!!!

mendapat berita dari sumber tertentu kata ny liverpool telah siap sedia bertemu chelsea??? hahahahaha.. mari kita tgk..


pape pn malam ini memang perlawanan yang sengit.. kelab mana kah yang akan menang??? adakah CHELSEA??? ya!!!!! adakah LIVERPOOL???? tidak!!!! so faham la sendiri, klau tanye an penyokong chelsea mg cm 2 la jawapan ny.. cuba tnye an peminat liverpool... msti di sokong liverpool..hahahaha



"Liga Champions Eropa memasuki babak semifinal. Pada leg pertama Liverpool akan menjamu Chelsea di Stadion Anfield, Liverpool, Inggris, Selasa (22/4) malam atau Rabu dini hari nanti waktu Indonesia. Liverpool berharap dapat kembali mengukir kisah manis dua musim sebelumnya saat The Reds selalu menyingkirkan The Blues.
 Guna mengulang kesuksesan, Liverpool sengaja menyimpan Dirk Kuyt, Steven Gerrard, dan Fernando Torres ketika melawan Fulham di ajang Liga Inggris, 19 April silam. Gerrard yang sempat mengalami cedera leher, kini dinyatakan fit dan siap melawan Chelsea. Lini tengah Liverpool dikabarkan diperkuat oleh gelandang muda asal Brasil, Lucas Leiva dan Xabi Alonso. Sedangkan bek gaek Sami Hyppia berduet dengan Jamie Carragher mengawal pertahanan "Laskar Merah".
Sebaliknya, Chelsea bertandang ke Anfield dengan kondisi sedikit pincang. Gelandang bertahan Michael Essien dipastikan absen. Sementara penyerang Didier Drogba serta Frank Lampard masih diragukan dapat bermain atau tidak. Di tengah kondisi tak menentu, Chelsea melancarkan perang psikologis terhadap Liverpool. Pelatih Chelsea Avram Grant menyatakan sangat berminat untuk merekrut sang kapten Liverpool Steven Gerrard.
Dari empat pertemuan silam, Liverpool mengungguli Chelsea dengan dua kali menang, sekali seri, dan sekali kalah. Ketika berlaga di markas Liverpool, Chelsea yang saat itu diasuh Jose Mourinho tak pernah menang.
Pada laga semifinal lainnya, Barcelona siap menyambut kedatangan Manchester United (MU) di Stadion Camp Nou, Barcelona, Spanyol, Kamis lusa waktu Indonesia. Pelatih Barcelona Frank Rijkaard mengeluhkan barisan depan yang tak kunjung menemukan ketajaman. Pasalnya, di sejumlah pertandingan Liga Spanyol, El Barca kerap mengakhiri pertandingan dengan hasil seri atau kekalahan. Di laga terakhir 20 April silam, misalnya, Barcelona ditahan imbang tanpa gol.
Meski demikian, Barcelona memiliki catatan cemerlang di Liga Champions. Menjelang menghadapi MU, Barcelona belum terkalahkan. Terlebih, kembalinya penyerang belia Lionel Messi setidaknya memberikan harapan bagi Barcelona menang lawan MU.
Di lain pihak, teror publik tuan rumah tidak akan menyurutkan semangat MU. Anak-anak asuhan Sir Alex Ferguson ini telah bermain habis-habisan ketika melawan Blackburn Rovers di Liga Inggris. Saat itu, seluruh pemain inti The Red Devils diturunkan, kecuali kiper Edwin van Der Sar. Meski sempat tertinggal, MU sukses menahan Blackburn lewat gol Carlos Tevez di menit ke-88 [baca: MU Ditahan Imbang Blackburn Rovers].
Di Liga Champions musim ini, MU juga memiliki rekor baik saat menantang Barcelona. Dari lima kali pertemuan, "Setan Merah" mencatat hasil sekali menang, sekali kalah, dan tiga kali seri."

sementara itu chelsea juga harus memberi semangat kepada torres agar dapat beraksi secara profesional menentang kelab lama nya liverpool...



Penyebabnya apalagi kalau bukan kisah transfer Fernando Torres yang secara mengejutkan pindah ke Chelsea. Stamford Bridge, Chelsea, tentu masih ingat bagaimana aksi Torres ketika masih menyarung jersi Liverpool. Dalam 7 pertemuan dengan Chelsea, Torres telah menyumbangkan 7 gol. Jadi jika dikira secara purata setiap melawan The Blues, Torres telah meledakkan satu gol. Namun sekarang tentu para penyokong Chelsea tak perlu lagi risau dengan kemunculan Torres kerana torres akan beraksi untuk merobek gawang liverpool bukan ny chelsea..hehehe. ana sekarang berharap Torres akan dapat menunjukkan ketajamannya dan kehebatanya menentang Liverpool. Torres diharapkan mampu tampil profesional dan mengerahkan seluruh kemampuan terbaiknya pada perlawanan nanti.

Fernando Torres akan berganding dengan Didier Drogba di posisi depan. Kehadiran Torres akan membuat jurulatih Chelsea, Carlo Ancelotti, mengubah sedikit formasi pemainnya menjadi 4-1-3-2. Drogba akan bermain sedikit ke belakang untuk memberi Torres lebih banyak ruang sebagagoal getter.


manakala liverpool pula dikhabarkan tidak gentar bertemu chelsea

Kehilangan Fernando Torres tidak lantas membuat Liverpool kehilangan taji di lini depan. Seperti diberitakan, Liverpool telah berhasil mendatangkan dua pemain depan, Luis Suarez dari Ajax Amsterdam dan Andy Carroll dari Newcastle United. Luis Suarez sudah menjalani debutnya bersama Liverpool saat melawan Stoke City dan telah menyumbangkan satu gol. Sementara Andy Carroll diprediksikan belum dapat diturunkan pada pertadingan melawan Chelsea karena masih berkutat dengan cedera.
Suarez yang dibeli dari Ajax Amsterdam senilai 26,5 juta euro, merupakan topskor Eredivisie dan telah melesakkan 81 gol dari 110 penampilan selama 3,5 tahun berkostum Die Amsterdammers. Sementara Andy Carroll telah mencetak 11 gol untuk Newcastle di musim ini. Ia unggul dari Torres yang sudah menghasilkan 9 gol. Hal inilah yang membuat pelatih Liverpool, Kenny Dalglish, tidak panik ketika kehilangan Torres. Ia merasa duet Suarez dan Carroll dapat menggantikan peran Torres sebagai lumbung gol di lini depan.
Laga ini dipastikan akan berjalan seru dan panas. Suarez dan Torres akan sama-sama menunjukkan siapa yang lebih tajam. Torres akan membuktikan kepada Chelsea bahwa ia adalah seorang yang profesional dan akan membobol gawang mantan klubnya. Sementara Suarez juga akan menampilkan permainan terbaiknya dan membuktikan bahwa ia lebih baik daripada Fernando Torres.


 Liverpool akan mengetahui setakat mana mungkin mereka merasai ketiadaan Fernando Torres jika penyerang Sepanyol itu membuat kemunculan sulung bersama Chelsea menentang kelab lamanya Ahad ini beberapa hari selepas melengkapkan perpindahan berharga £50 juta.
Liverpool melakukan kunjungan ke Stamford Bridge setelah menggunakan sepenuhnya wang penjualan Torres dan mencipta pembelian rekod dengan menyambar kudrat Andy Carroll dan Luis Suarez dengan jumlah keseluruhan £57.8 juta.
Liverpool mungkin menikmati kebangkitan di bawah Kenny Dalglish apabila memenangi tiga perlawanan terakhir tanpa bolos untuk berganjak ke tangga ketujuh dalam carta Liga Perdana Inggeris.
Tapi, ia masih meninggalkan mereka jurang sembilan mata di belakang Chelsea dan jauh tercicir 19 mata dari pendahulu Manchester United - sesuatu yang sukar untuk diterima peminat setia Liverpool yang mengenang hari-hari kegemilangan pada pertengahan 1970-an dan 1980-an.
Bagaimanapun, sekarang sudah lebih 20 tahun sejak Liverpool kali terakhir dimahkotakan juara England dan bagi sesetengah pihak satu-satunya kejutan adalah Torres kekal seperti dia lakukan di Merseyside.
Namun, kata-kata bintang berusia 26 tahun itu mengenai penghijrahannya ke Chelsea benar-benar menyentap perasaan peminat Liverpool.
"Chelsea adalah bentuk pasukan yang saya mahu sertai," kata Torres. "Mereka adalah pasukan terbesar di Eropah dan sentiasa menjuang untuk mendapat segala-galanya.
"Matlamat bagi setiap pemain bola sepak adalah beraksi di mana-mana kelab peringkat tertinggi di dunia dan sekarang saya boleh melakukannya."
Dalglish, diangkat sebagai penyerang terbaik dalam sejarah Liverpool dan kini kali kedua menyandang tugas sebagai pengurus, tidak peduli dengan andaian pasukannya bukan lagi kelab bertaraf dunia.
"Saya tidak tahu apa dikatakannya sejak dia menyertai Chelsea. Saya hanya tahu apa diucapkannya sewaktu dia ada di sini," kata Dalglish. "Saya tidak tahu siapa yang untung dalam perkara ini (persetujuan perpindahan) dan tiada siapa sebenarnya sehingga tahun-tahun berlalu."
Carroll yang cedera mungkin terpaksa menunggu lagi buat seketika tapi penyerang Uruguay, Suarez meraih jaringan dalam kemunculan pertama dari bangku simpanan ketika menang 2-0 ke atas Stoke kelmarin.
Dalam pada itu, Chelsea membayangkan hasrat mereka untuk mendekati United dengan perbelanjaan berjumlah £75 juta ke atas Torres dan pertahanan Brazil, David Luiz, yang tiba di barat London dari kelab gergasi Portugal, Benfica.
Mereka berdua lewat tiba untuk tampil dalam kemenangan 4-2 kelmarin menentang Sunderland tapi mungkin bermain menentang Liverpool. Kapten Chelsea, John Terry memberitahu akhbar London Evening Standard: "Dapat menandatangani Torres dan Luiz adalah pencapaian besar.
"Ia bagi memaklumkan semua orang bahawa kami menyertai pasaran, kami membeli pemain dan bersaing dengan Manchester City yang juga banyak mengeluarkan wang."
United, dalam perlawanan pertama mereka sejak pertahanan veteran Gary Neville mengumumkan persaraannya berkuat kuasa serta-merta kelmarin, akan menjadi pilihan untuk melebarkan rentetan tanpa kalah mereka kepada 25 perlawanan dengan menentang kelab tercorot Wolves di Molineux malam esok.
Arsenal boleh mencantas kelebihan United - untuk sementara - kepada dua mata jika mereka menang ke atas Newcastle sebelum peneraju liga itu membuat sepak mula

   

dikhabar pula cole terlepas aksi menetang chelsea?????





Pemain tengah Liverpool Joe Cole dilaporkan tidak akan diturunkan pada perlawanan menentang Chelsea pada perlawanan liga perdana minggu ini. Menurut sumber liverpoolfc.tv “ cole tidak akan diturunkan kerana mengalami kecederaan hamstring semasa menentang bolton semalam”.
Pemain yang berusia 28 tahun ini, menyertai The Reds dari Stamford Bridge pada musim perpindahan yang lepas. Dan dalam laporan itu juga mengatakan bahawa kecederaan yang dialami oleh cole tidak serius dan pengurus Liverpool Roy Hodgson sedang menunggu laporan dari pihak perubatan kelab mengenai perkembangan lanjut berkenaan kecederaan itu.
Disamping itu juga Liverpool, kini boleh menarik lafas lega apabila kembalinya Dirk Kuyt setelah menunjukkan pemulihan yang pantas dari jangkaan pihak perubatan. Serta selain Kuyt, pemain lain yang sudah bebas dari masalah cedera adalah bek kanan Glen Johnson, yang juga mantan pemain yang pernah bermain untuk The Blues.

oleh itu untuk menguatkan lagi barisan serangan Kuyt dijangka akan diturunkan semasa bertemu Chelsea


Menurut sumber espnstar.com yang melaporkan bahawa kini Dirk Kuyt sedang berusaha untuk kembali cergas untuk menghadapi Chelsea pada hari Ahad selepas tiga mingguterpaksa direhatkan kerana mengalami kecederaan semasa dalam kempen kelayakan Euro untuk pasukan kebangsaan Belanda.
Pemain yang berusia 30 tahun telah mengejutkan pihak perubatan apabila berjaya pemulih lebih cepat dari yang diharapkan daripada kecederaan ligamen pergelangan kaki dan akan meneruskan latihan penuh pada hari Jumaat ini.
Tambah Kuyt lagi….
“Saya sangat gembira dengan mereka kerana saya telah pulih dengan cepat dan saya ingin turun latihan dan berlatih untuk kembali ke prestasi terbaik”
“Dan saya mengharapkan dapat beraksi semasa menentang Chelsea dan dapat menyumbangkan sesuatu kepada kelab”


akhir kata ana harap chelsea akan menang.. agak2 ny kelab mane yang akn berjaya??? adakah chelsea??? YA!!!!!!!  adakah liverpool????  TIDAK!!!!!!


hahahahaha..klau tnye dgn penykong sendiri mg cm 2 la jawapan dan harapan ny... same la jika ana tnye dgn penyokong liverpool kn.. tol x??? setiap penyokong dan peminat masing2 mengharap kelab dia yang menang.. pape pn ana harap THE BLUE menang!!!!!!!!!!!!!!



No comments:

Post a Comment